Как да рекламираме закупен компютър

  Няма някой, който да не се е сблъскал с новозакупена дефектирала стока. Аналогично  при компютърна техника също могат да се появят подобни проблеми. При това положение  се налага да рекламираме стоката.

 

  Когато ще  рекламираме новозакупен компютър трябва да знаем: Европейското законодателство е определило,  гаранцията  на такава техника на   2  години.

 

  Рекламираме  в съответният онлайн магазин за техника, от който е закупен компютърът, а не в ремонтен сервиз. Ако ви се откаже това време за гаранция, трябва да настоявате за законната гаранция, а когато се упорства трябва да е с уведомяване  на длъжностното лице от този магазин за техника със сезиране  Комисията за Защита на Потребителя (КЗП).

 

  Но  все пак сте  закарали закупеното устройство  си в сервиз и  от там ви определят време за ремонт по-дълъг от 30  дена, трябва да си вземете съоръжението, за да го рекламирате в съответния магазин за техника. Те са задължени да приемат оплакванията ви!  Оправдания  „Нямаме къде да отбележим рекламирането, Рекламации не приемаме, Обърнете се към ремонтен сервиз”, или друго подобно  е откровен опит за измама.

 

 Магазинът за техника може да не приеме вашата рекламация само, когато дефектът  е възникнал  по ваша вина, например повреда от удар, огън, вода, или пък неправилна експлоатация... Но и при това положение, служителят на съответния магазин за техника е длъжен да запише  рекламацията ви  и да ви даде протокол, че не приема рекламацията ви  по съответните причини. Това ще ви е необходимо, ако решите да заведете дело, или да се оплачете в КЗП

 

   Когато подавате рекламация трябва да носите със себе си гаранционна карта, задължително касовата бележка. От съответният магазин за техника трябва да ви издадат документ с  датата на рекламацията, както и датата, когато сте направили рекламация. Това е много важно, тъй като, ако 30 дневния срок за отстраняване на дефекта не е изпълнен,  с тези документи и касова бележка може да си потърсите правата в съответните органи.

 

   Когато магазинът за техника не е в състояние да отстрани дефекта,  той е длъжен да замени дефектиралият компютър с нов, или да се възстанови сумата. Ако обаче вие поискате  вместо ремонт да ви се  смени компютъра с нов,  в 99.9% от случаите ще ви се откаже, И то напълно резонно!

 

   За ваше улеснение  трябва да сте наясно, че магазина за техника където ще направите вашата рекламация може да бъде всеки обект на територията  на държавата, който има същата номенклатура, като  магазина , от който сте закупили вашият компютър. Това е ваше законно право.

 

   Ако имате нерешими противоречия с магазина  за техника, ваше право е да  подадете жалба до КЗП. Това може да направите лично или на електронния адрес на съответното поделение на КЗП.





{START_COUNTER}